Kamis, 28 Agustus 2008

To myself 2

Ternyata selama ini aku salah

Salah akan diri...

Yang selalu merasa benar

Dan tak mau disalahkan

Dari sini aku belajar

Kalau sesuatu yang benar

Tidak bisa disalahkan

Dan sesuatu yang salah

Tidak bisa benarkan…

Tapi apakah kamu percaya ?

Sesuatu yang salah

Akan diberi ampun

Dalam wujud pengtaubatan

Makna syarat

Untuk Tobat

Menebus Semua kesalahan

Hari ini akan berakhir

Dengan penyesalan

Tapi apakah kamu mampu ?

Kalau hari esok

Takkan pernah lagi

Menemui penyesalan…?

Semuanya berawal dari kesalahan

Dan dari kesalahan

Kita selalu di tempa

untuk menemukan

sesuatu yang benar

3 komentar:

Anonim mengatakan...

Wow! sangat sukar mahu masuk blog kamu, mungkin banyak grafiknya kot.. He he he..

Btw, saya suka puisi ini.. huhu.. teruskan berkarya.. :)

Salam ramadhan! :)

Anonim mengatakan...

Oh! Saya juga ada blog puisi.. Jom jom sama-sama berkongsi.. boleh baca puisi saya di sini http://antologilukisanjiwa.blogspot.com

tulis terus, terus tulis!

Anonim mengatakan...

selamat menunaikan ibadah puasa bos, saatnya membersihkan diri di bulan ramadhan.
mohon maaf + barelaan.